Durali Doğan - Sorgun Selam Gazetesi

SOYAŞAD

Namaz Vakitleri

HAVA DURUMU

Detaylı bilgi için resmin üzerine tıklayın.

HABER ARA

Gelişmiş Arama

EN ÇOK OKUNANLAR

Dubai'de Tekne Turu ve Yurda Dönüş

Durali Doğan

27 Ocak 2014, 09:04

DUBAİ GECE ILDIR  ILDIR YANIYOR
          Beş günlük Dubai gezimizin son gününde Tekne Turu ile Dubai’ye vedaya hazırlanıyo ruz.
 Akşam 20.00’da tur yapacağımız tekneye biniyoruz.
 Tekne iki katlı. Rehberimiz bize ayrılan birinci kattaki masalara oturmamızı söylüyor.
          21 kişilik Sorgun ekibi  olarak yerlerimize oturuyoruz.
          Tekne tamamen ışıklarla donatılmış ıldır ıldır yanıyor.
          Gemimiz hareket ediyor. Dubai kıyı şeridindeki tekne turumuz başlıyor. Biraz sonra fotoğraf çekmek için teknenin ikinci katına çıkılyorum. Dubai yanıyor desem yerinde olur.
 Yüksek binalar, oteller, rezidanslar tam bir ışık şelalesi. Kıyı şeridinde bizden başka turist gezdiren tekneler de var, Eğlenceli bir gezi. İzzet ikram bol.
        DANS ŞOV
          Yaklaşık bir saat sonra animasyon gösterisi başlıyor. Kadın kıyafeti giymiş bir erkeğin kıvrak dansı tekneyi şenlendiri yor. Erkek dansç teknede bir kaç turiste etek giydirip dans ettiri yor.
 Dansçı bizim ekibin masalarına yöneliyor. Sait Hekimoğlu, Kaportacı Mehmet Usta’yı kaldırarak etek giymesini, dans etmesini istiyor. Mehmet usta şenlik olsun bahanesiyle  Etek giyip bir iki dönüyor ama o da diğer turisler gibi pek beceremiyor.
          Yapamasa da Mehmet usta bizden büyük alkış alıyor.
          Sait Hekimoğlu bu fırsatı iyi değerlendiriyor. Mehmet Ustaya takılıyor. Etek giydirdim, oynattım diye...
 Bu şenlik havasından sonra yemek faslı başlıyor. Açık servis karnımızı doyuruyoruz.
 Teknenin ikinci katında ise çaylarımızı yudumlarken, Dubai’yi gece seyretmenin tadını çıkarıyoruz. Güzel fotoğraf kareleri yakalıyorum.
 Tekne turu yaklaşık iki saat sürüyor.
 Sabah yerel saatle 5’te Türkiye’ye uçacacağız Daha çok zamanımız var. Tekne turundan sonra Burç Kule’nin yanındaki alışveriş merkezine geçiyoruz.
          AKVARYUM
          Bu alışveriş merkezindeki son gezmemiz. Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Üzeyir Arslan’la alışveriş merkezinin en üst katındaki Akvaryum’u yakından seyretme imkanı bulduk. Dev bir akvaryum. İçinde çok büyük balıklar var İçeri girilip gezilebiliyor. Biz sadece dışarıdan bakmakla yetiniyoruz. Yaklaşık 10m. yüksekliğinde, 50-60 m. uzunluğunda dev bir akvaryum.
 Önünde hatıra fotoğrafı çektiriyorz.
 17 Aralık saat 01 civarında  buradan ayrılıyoruz. Ver elini havalimanı.
            REHBERİMİZE TEŞEKKÜRLER
          Sorgun Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Üzeyir Arslan otobüste kısa duygulu bir konuşma yapıyor ve rehberimiz Cem Apaydın beye hepimiz adına teşekkür ediyor.
 Havalimanına ulaştıktan sonra dönüş yolculuğumuz için valizlerimizi alıyoruz. Rehberimiz bizi havalimanına kadar götürüyor. Orada kendisine teşekkür ederek vedalaşıyoruz.
 Havalimanında bilet işlemlerini yaptırdıktan sonra yerel saatle 5.15’te uçağımız havalanıyor.
 Uçakta pencere kenarın dan Dubai’yi bir kez de o saatte havadan seyre dalıyorum. Işıl ışıl, planlı, dünyanın tecaret merkezi olan Dubai’ye havadan bir kavis çizerek Allah’a ısmarladık diyoruz.
         GÜZEL İNTİBALARLA DÖNÜYORUZ
          Beş günlük Dubai gezimizden olumlu intibalarla dönüyoruz.
          Başta oda başkanımız olmak üzere ekipteki tüm arkadaşlar bu geziden memnun.
          Hiçbir olumsuzluğun olmadığını rahatlıkla söyleyebili rim.
          Ankara'nın puslu havası ından 5 gün uzaklaşarak habersiz, stressiz, bir hafta geçirdik.           Yöneticilerimiz, yerel yöneticilerimiz lütfen Dubai gibi yerleri görseler, oradaki huzuru, sakinliği (beğenmediğim yönlerini almayarak) güzelliği, disiplini, kurallara uymayı ( ister insana saygı, ister korku deyin) paylaşmayı yine kendileri fazla alsın, ama rabbena hep bana dememek şartıyla, çirkinlikleri estetikle, mimariyle, sanatla yok ederek şu aziz milletimize, cennet ülkemize getirseler ne olur! Dubai ile cennet Türkiyemi'zi asla kıyaslamak istemiyorum... Ülkemizin kökü derinlerde olan tarihini bir kenara koyuyorum.
 Bir yerden güzelliği, bizde olmayanları, bizimkilerin yapama dıklarını almak kendimizi hafif görmek anlamına gelmez. Yanlış anlaşılmasın ama güzel ülkemizin, güzel insanları temiz, huzurlu, refah içerisinde yaşamaya layık değil mi!
 Türkiye’de yediğimiz ekmekten, kullandığmız elektro nik malzemeye kadar herşeyin yüzde yetmişi vergi. Ama Dubai’de vergi diye bir kavram yok.
     BAŞKANA TEŞEKKÜRLER
          Sözün özü; Dubai gezimizden edindiğim intibaları mı, gördüklerimi, tesbitlerimi sizlerle paylaştım.
          Bu gezinin gerçekleşmesi için elinden gelen gayreti gösteren, gezi süresince de aklı selim, samimi, görev şuuru ile davranan ve önce Allah’ın izniyle sağ salim gezinin gerçekleşmesine vesile olan Oda Başkanımız sayın Üzeyir Arslan’a ve oda personeline teşekkür ediyoruz.
          Peygamber Efendimiz buyuyor ki “Seyahatte sıhhat vardır.” Sıhhat bulmak için başka seyahatlerde buluşmak üzere....

Bu haber 1418 defa okunmuştur.

Delicious  Facebook  FriendFeed  Twitter  Google  StubmleUpon  Digg  Netvibes  Reddit
Konya İzlenimleri23 Şubat 2017

Sorgun Güldestesi

ANKET

Yerel Seçimlerde Partiyemi? Adayamı? Oy Vermeyi Düşünüyorsunuz?